BUDOVANIE PODNIKU

Gator, Zákazník, Pole

 

 

V južnom Dánsku je 33’°C. Po týždňoch spaľujúceho tepla je všetka tráva zožltnutá a dodávatelia nemajú čo kosiť. S nečinnými strojmi a obsluhou sediacou doma potrebujú spoločnosti hlboké korene a inteligentné stratégie, aby sa s tým vysporiadali. Spoločnosť OKNygaard má oboje.

Peter Porup pevne verí v strategické plánovanie. Ako jeden zo štyroch riaditeľov spoločnosti OKNygaard rozhoduje, ktoré stroje si dodávateľ kúpi alebo prenajme pre ich široké portfólio. Okrem služieb pre malé a veľké trávniky má spoločnosť aj ‘betónové’ oddelenie, ktoré inštaluje kanalizácie a stavia veľké plochy, ako sú parkoviská. Tieto dva piliere spolu dávajú podniku stabilitu a flexibilitu, ktoré potrebuje, aby sa prispôsoboval a rástol, čo je podporované niekoľkoročnými zmluvami, ktoré umožňujú stabilné finančné plánovanie.

Komerčné kosenie, Zákazník, Strojárska hala, Komerčná kosačka
Komerčné kosenie, Strojárska hala, Z997R, kosačka s nulovým polomerom otáčania

S jedenástimi vozovými parkmi – jedným na každej firemnej základni – má spoločnosť OKNygaard pôsobivé vybavenie. Ako však Peter zdôrazňuje, ’najdôležitejší sú ľudia. “Potrebujete správnych ľudí a správne zavedené štruktúry, aby ste vybudovali podnik, ako je ten náš. Je to tímové úsilie, nie jednočlenná operácia. A my budujeme náš tím starostlivo.”

S priateľským, efektívnym servisom a imidžom inteligentnej korporácie má OKNygaard dobrú reputáciu, ktorá je rovnako atraktívna pre zamestnancov, ako aj pre zákazníkov’. Ako hovorí Peter, každý jeden z 560 zamestnancov predstavuje tiež firemného predajcu.

Komerčné kosenie, Strojárska hala, Kosačka s nulovým polomerom otáčania, Kompaktný úžitkový traktor, Zákazník, Predajca, Rozhovor

PRÁCA S NAJLEPŠÍMI

Čo sa týka predaja, Petrov’ vzťah s jeho predajcom strojov značky John Deere je ďalším dôležitým faktorom úspechu. On a Ole Mathiesen sa poznajú dlhú dobu a za tie roky urobili veľa obchodov. V roku 2003 bol Ole ten, kto doručil Petrovi ’úplne prvý zelený stroj. Dnes má OKNygaard približne 80 trávnikových strojov značky John Deere. Súčasná flotila je zastúpená od čelne nesenej rotačnej kosačky modelu 1550 po širokoplošnú rotačnú kosačku modelu 1600, plus niekoľko traktorov vrátane úplne nových modelov 2036R až po traktory radu 6. Všetky sú nové alebo nedávno kúpené, v súlade s politikou firmy.

     

Jedenásť miestnych manažérov zo skúsenosti vie, že investovanie do strojov značky John Deere sa vyplatí v zmysle celkových prevádzkových nákladov vďaka dlhšej prevádzkovej dobe. Nie je to však len o strojoch’. Peter tiež pravidelne testuje konkurenčné produkty a nebojí sa podpichovať Oleho, aby prišiel s ešte lepšími riešeniami. A veci sú zrazu zaujímavejšie.

Ole Mathiesen začínal ako mechanik, potom prešiel na predaj. Rozbehol vlastné obchodné zastúpenie značky John Deere po dobu desiatich rokov a následne ho predal spoločnosti Semler Agro. Ak teda hľadáte kreatívne trávnikové riešenie, ktoré funguje, Ole je ten správny človek, na ktorého sa obrátiť. Iba pred 4 týždňami zavolal Peter, aby oznámil, že regionálny manažér potrebuje rotačnú kosačku pre novú zmluvu s futbalovým ihriskom. Čo si myslel Ole o konfigurácii, ktorú chcel kúpiť? Ole pozorne počúval, potom pokrútil hlavou a prišiel s iným riešením – ktoré bolo o 2000 kg ľahšie. “Pri skúške sa manažér a pracovníci pozerali veľmi nedôverčivo,” spomína Ole. “Najskôr so smútkom, potom s úsmevom… Nakoniec povedali, že nikdy nevideli nič ’lepšie.”

Považujem sa viac za konzultanta než predajcu strojov.
OLE MATHIESEN
JOHN DEERE SALES MANAGER GOLF

Pre Petra a jeho spoločnosť ’je životne dôležité mať partnera, ktorý zdieľa ich schopnosť plánovať dopredu a pozerať sa na veci aj z inej perspektívy. Ole Mathiesen a spoločnosť John Deere s radosťou podporujú ’štrukúru spoločnosti vždy, keď môžu – napríklad pri servise a opravách ich flotily strojov značky John Deere. Ako mnohí dodávatelia, aj OKNygaard sa o pravidelnú údržbu a opravy strojov stará sama. Namiesto prevádzky dielní vo všetkých 11 základniach však vysiela svoj vlastný tím ‘rýchlej reakcie’: Mužov v modrom.

MODRÁ STRETÁVA ZELENÚ

Muži v modrom sú trénovaní mechanici spoločnosti OKNygaard, ktorí prichádzajú za obsluhou na pole, keď je potrebné vymeniť nôž alebo remeň. Vykonávajú tiež pravidelnú údržbu na strojoch značky John Deere ’v šesť alebo dvanásťmesačných intervaloch. Vždy, keď potrebujú podporu, zavolajú svojich kolegov zo spoločnosti John Deere na profesionálnu asistenciu a objednávky potrebných náhradných dielov.

     

Ako servisná spoločnosť tiež vyžadujeme výnimočný servis. Preto využívame značku John Deere.
PETER PORUP
DIRECTOR OKNYGAARD
Komerčné kosenie, Gator, Predajca, Zákazník, Záhrada

PODNIK O ĽUĎOCH

Tento personálny servis je iba ďalším príkladom toho, akí dôležití sú v dnešnom prostredí podnikov ľudia a ich ’zručnosti. Je ’jednoduché hovoriť o hodnotách a filozofiách, keď sa podniku darí. Spôsob, akým spoločnosť zaobchádza so svojimi ľuďmi sa však naozaj ukáže až vtedy, keď udrie vlna horúčav ako tá v roku 2018.

Ako väčšina dodávateľov, má spoločnosť OKNygaard zásobu pohotovostných pracovníkov v prípade zvýšených nárokov na zamestnancov a ‘časovú banku’, ktorú môžu naplniť počas rušných mesiacov a vyprázdniť počas pokojnejších období, aby si udržali stály príjem. Spoločnosť však robí oveľa viac, než len to. “Chceme, aby naši ľudia rástli,” vysvetľuje Peter Porup. “Preto ich nabádame, aby sa učili nové zručnosti na kurzoch ponúkaných spoločnosťou alebo absolvovali kompletné školenie namiesto toho, aby ostali doma.”

Pre Petra Porupa nikdy nebolo možnosťou ostať doma. Okrem vášne pre golf, ktorú zdieľa so svojou rodinou, je Peter zdatný (a veľmi súťaživý) cyklista, ktorý si užíva horskú cyklistiku a cestné závody na dlhé trate so svojím miestnym klubom. Ako Ole Mathiesen zdôrazňuje, toto je jedno z miest, kde sa on a jeho dlhoroční zákazníci nikdy nestretnú tvárou v tvár. “Prečo sa potiť pri cestovaní z Dánska do Paríža, keď môžete miesto toho jazdiť v klimatizovanom aute?”

Komerčné kosenie, zákazník na pretekárskom bicykli